SvBux - Simplicity And Innovativeness!

Thursday 22 October 2009

الزوجية من منظور فكاهى

الزوجية من منظور فكاهى

تعريف الزوجة:

هى غلطه، ورطه
وطول العمر ربطه
يا تصيب يا تخيب
يا تجيب جلطه

قيل لأحد المغفلين : أتحب أن تموت امرأتك ؟

قال : لا
قيل : لم ؟
قال : أخاف أن أموت بعدها من الفرح


وحده تقول لزوجها : يا ليتني أخذت إبليس ولا أخذتك

قال لا ... ما يجوز أخو ياخذ أخته


هندي خطب فتاه عربيه ويبغي يعبر لها عن شدة اعجابه بها بقول انت سيم سيم same same فلفل .. بس في واهد فرق .. فلفل هرق لسان انا .. انت هرق قلب انا

نساء العالم اتحدن وقررن أن لا يقومو بأى أعمال في المنزل وبعد أسبوع تجمعوا ليعرفوا نتائج إلاضراب ..

فقالت الزوجة الفرنسية "أنا قلت لجوزى ميشيل أنا مش هعمل حاجة فى البيت الاسبوع دة كلة" وقالت "أول يوم ماشوفتش حاجة تانى يوم ماشوفتش حاجة تالت يوم بدا يغسل ويمسح" وقالى "انتى بتتعبى اوى ياحبيبتى".

وقالت الزوجة الانجليزية "أنا قلت لجوزى أنا مش هعمل حاجة خالص فى

البيت الاسبوع ده ... أول يوم مشوفتش حاجة تانى يوم بدا يعمل الاكل تالت يوم عشانى وغدانى برة"

جت المصرية وقالت "أنا قلت لأبو العيال أنا مش هعمل حاجة فى البيت الأسبوع دة" وقالت "أول يوم ماشوفتش حاجة تانى يوم ماشوفتش حاجة

تالت يوم بدات أشوف شوية بعينى الشمال

0 comments: